Recension: Varför indisk rummy på RummyCircle kallas ett spel av färdigheter? | KnowTechie

Indian Rummy in RummyCircle är ett otroligt enkelt men utmanande kortspel (ladda ner Indian Rummy App). Det är ett spel med 2 till 6 spelare vardera med 13 kort i handen. Varje spelare tar en tur för att dela ut korten tills slutligen en spelare vinner med giltiga kortkombinationer av sekvenser och uppsättningar.

Att spela i RummyCircle betyder att onlinespelare kommer att vara mot onlinespelare. Enligt denna regel kommer var och en att utsättas för människors naturliga numeriska förståelse, vilket ökar chanserna att vinna. Detta spel är lika bra som spelat analogt men minus tanken på att umgås med andra och mer om att vinna baserat på färdigheter. Spelaren med de mest förbättrade färdigheterna vinner i princip.

Även det enklaste sinnet kan ha chansen att spela, men inte lika högt som att vinna. Förhållandet mellan lycka och skicklighet drar en fin linje av orolig igenkänning i kortspel. Lyckan är när man har en kortuppsättning med högst möjlighet att vinna medan skicklighet är ens förmåga att manipulera sin uppsättning kort med rent minne, logik, fantasi och beslutsfattande.

I svårigheten att först känna till grunderna är det mycket högre sannolikhet att förlora. Därför är det mycket viktigt att spelaren känner till sina kort mycket väl – vilka kommer de att använda och vilka de inte kommer att göra. Spelaren måste veta ett giltigt från en ogiltig deklaration. Till exempel betyder en giltig deklaration att det finns minst en giltig uppsättning och en giltig sekvens.

En giltig uppsättning kan bestå av 3 eller 4 kort med samma rang men av olika färg eller 3 kort med samma rang men av olika färg och en joker. En joker är ett kort med en annan rang och färg men har samma motsvarande värde i gruppen som det ersätter. En ogiltig uppsättning är när samma kort förekommer två gånger vilket betyder samma rang och samma färg. Detta inträffar när spelet använder två uppsättningar däck.

Det kan finnas två giltiga typer av sekvenser: rena och orena. En sekvens kan bestå av tre eller fler kort. En ren sekvens är en grupp med samma färg och medan en oren sekvens är samma färg men med ett Wild- eller Joker-kort. Spelaren bör vara försiktig med vilket kort som ska väljas som jokertecken utan att bortse från dess möjliga användning i en annan grupp av sekvenser eller uppsättningar.

Längs vägen får spelaren välja, behålla eller kasta bort. Därför är det viktigt för spelaren att vara angelägen och säker på sitt beslutsfattande. Denna del av spelet kräver skicklighet. Spelaren ska kunna räkna och validera sina återstående kort och bestämma vilka kort han behöver – vilka som kanske eller inte visas på det öppna däcket. När du till exempel skaffar ett kort från det öppna däcket betyder det att det inte längre kan kasseras och ett annat kort från de återstående korten som finns kvar från spelarens del ska kasseras. Det kort som ska kasseras ska vara det kortaste chansen att bilda uppsättningar och sekvenser.

Det är också viktigt att tänka på korten på motståndarnas sida. Det är en knepig utmaning att föreställa sig vilka kort de har. Men när spelet fortsätter, och när varje spelare får behålla och kasta kort, kan en sådan utmaning vara möjlig. Det är troligtvis logiskt att man kan vinna. Till exempel, om det används två kortlekar för spelet, betyder det att det finns två av samma kort.

Därför, om den ena har 1 av samma kort, betyder det att den andra kan vara på den andra spelarens händer och de kan använda den för sina uppsättningar och sekvenser eller så finns kortet fortfarande i kortlek. Denna kognitiva förmåga att framkalla sannolikheten för att kort ser ut kan förbättras, vilket gör det till en färdighet. Dessutom är det avgörande att utvärdera vilket kort en spelare bestämmer sig för att kasta eftersom detta kort kanske bara är det enda kortet en annan motståndare behöver för att vinna!

Slumpmässigheten i att spela 13-kortspelet är svårt. När antalet kortlekar som används i spelet ökar, ökar också svårighetsgraden att förutsäga och observera kortens beteende. Således kräver spelet multitasking färdigheter och skarp observation snarare än ren tur vilket gör det ännu mer underhållande och en utmärkt förfluten tid i vår digitala tidsålder.