Recension: Tormentor X Punisher – Skrikande goregasm

På grund av det här spelets beskaffenhet finns det mycket svordomar i den här recensionen – även om du borde ha gissat det från sidelinjen. Läs vidare på egen risk.

En rasande kvinnlig rymdmarin med dåligt humör och ännu mindre förkärlek för vältalighet, den nyaste indie-hetheten börjar med ett primalt skrik av “Låt oss jävla göra det här!” precis innan det sparkar i tänderna. I själva verket, om det är något som gör, skriker det ständigt. Vår hjältinna ropar inte bara svordomar ofta, men spelet droppar (bokstavligen) med en serietidning möter 16-bitars konststil som går snabbare än du tillbaka till din mamma efter det här spelet sätter en demonisk känga i din röv.

För att bäst beskriva är det i grund och botten möter. Vår härliga rymdmarin släpps in i en arena efter att två onda händer slet upp skärmen i en tydlig nick till både Goatse och rumpan som du rippar att du ska ta emot och kastar snabbt dina bollar till väggen.

Varje fiende i kan dödas med ett enda skott (och såklart kan du det också.) Tricket gör inte skadan, tricket är att ta reda på hur man kan leverera dessa dödsslag och hålla din lilla röv vid liv för att göra det. När fienderna dör lär de sig av din spelstil. Det betyder att om du ständigt driver cirklar runt arenan och försöker samla massiva mobbar för stora kombinationer, så småningom kommer spelet att skicka en fiender för att flankera dig och kolla in din skit. Vad detta också betyder är att det finns en uppsjö av olika sätt att skicka fiender, och även om du inte får mer än din standardmaskingevär och hagelgevär, kommer du att låsa upp power-ups och förmågor genom att använda din miljö för att kreativt skicka demonernas horder.

Kommer det massor av saker som kommer mot dig och du backas in i ett hörn? Vänd dig om och studsa ett hagelgevär från väggen, krossa allt som jagar dig och rensa ett utrymme för dig att fortsätta att röra på dig. Står du inför en skyddad fiende? Bounce några skott från deras sköld och slösa bort någon av hans kamrater som kan våga stå för nära. Så småningom får du kortsiktiga krafter som flammande skott eller kedjade blixtbågsattacker, men allt är slumpmässigt och det är det som gör omspelningsvärdet för TxP så högt.

Så småningom får du kortsiktiga krafter som flammande skott eller kedjade blixtbågsattacker, men allt är slumpmässigt och det är det som gör omspelningsvärdet för TxP så högt. Du vet bokstavligen aldrig vad som kommer att hända eller vad som kommer att leka. Du kanske hoppar in i en runda och den första chefen som leker är den hemska smärtan i röven Golem som kastar jätte tegelstenar på dig och släpper tegelstenar från taket som kan krossa dig men också hindra dina skott tills du har skadat dem tillräckligt för att bryta dem ur din väg. Om du överlever, några ögonblick senare gyter en annan chef och det kommer förmodligen att bli ännu en smärta i röven som killen som kastar stora rövssågsågar överallt. Varje chef har olika styrkor och du måste lära dig deras attackmönster och leta efter svagheter för att döda dem – en bedrift som är långt ifrån enkel.

Varje chef har olika styrkor och du måste lära dig deras attackmönster och leta efter svagheter för att döda dem – en bedrift som är långt ifrån enkel.

har också ett soundtrack med en märklig mashup av spår som låter någonstans mellan Deadmau5s FML och b-sidor som du sannolikt skulle hitta från alla Frontline Assembly-album. bakgrundsmusik håller basen pumpande genom huvudet när blodet rusar till dina fingrar. Att strimla dina fiender med din hagelgevär och kulspruta känns så tillfredsställande när gitarrerna sparkar in och bland havets svordomar hittar du vad som kan vara den bästa möjliga stressavlastaren du spelar i mindre än fem minuter per körning.

Det bästa med är den bitstora spelkänslan. Du kan hoppa in och spela några omgångar som antagligen tar dig mindre än fem minuter och känner dig helt nöjd eller så kan du tillbringa 45 minuter på att rasa på din kontroller eftersom den demon som plågar dig efter att du dör är en idiot. Men du vill titta på det, det är enkelt men blåser nytt liv i ett välbekant utrymme.

Om det beroendeframkallande spelet inte räcker för att du ska komma tillbaka för ännu en rumpa, finns det en global leaderboard för att visa dina poängfärdigheter, och om du spelar dina kort precis rätt får du en slumpmässig demon i spelet uppkallat efter du som är ännu mer fantastisk att se en slumpmässig person som strömmar TxP och upptäcker att du är den som gav sitt dödsslag. Det är en cool funktion och ett utmärkt sätt att få folk att prata bland streaminggemenskapen.

Om det fanns något att klaga på, skulle det vara mängden innehåll. Det finns egentligen bara ett spelläge, men du kan spela co-op lokalt med en vän. Det vore trevligt att se online-spel eller fler spellägesalternativ – som att kunna kontrollera en chef och släppa in i ett slumpmässigt spel som spelas i realtid. Medan spelet rör sig extremt snabbt kan den skakande skärmeffekten ibland börja bära på ögonen – vilket kan orsaka att människor som har rörelsesjuka problem känner sig sjuka under utökat spel. Ett svordomarfilter skulle också vara välkommet, eftersom du kan stänga av ljudet för att undvika skrik, men du kan inte undvika ordbubblor som dyker upp och så mycket språk kan stänga av yngre eller religiösa spelare. Du kan ändra

Medan spelet rör sig extremt snabbt kan den skakande skärmeffekten ibland börja bära på ögonen – vilket kan orsaka att människor som har rörelsesjuka problem känner sig sjuka under utökat spel. Ett svordomarfilter skulle också vara välkommet, eftersom du kan stänga av ljudet för att undvika skrik, men du kan inte undvika ordbubblor som dyker upp och sådant språk kan stänga av yngre eller religiösa spelare. Du kan ändra språket i spelet för att hjälpa lite, men orden som spränger när du attackerar är alltid på engelska och kan inte ses.

Även om jag skulle misstänka att om du har kommit så långt i recensionen kommer du inte att vara allt som stör dig om det – men det är värt att nämna i sista minuten är mycket roligt och ett indiespel jag kunde se jag själv köper på flera system (tittar på dig, byt.)