Recension: SCUF Infinity 4PS Pro – Den ultimata tävlingskontrollen

Recension: SCUF Infinity 4PS Pro - Den ultimata tävlingskontrollen

Vid denna tidpunkt i spelet behöver du förmodligen ingen att berätta om SCUF Gaming som ett varumärke. De är verkligen inte det enda anpassade controllerföretaget – faktiskt har några av deras konkurrenter som Evil Controllers faktiskt funnits längre än de har – men SCUF har alltid funnit ett sätt att inte bara överträffa utan helt dominera sin konkurrens. SCUF-kontroller finns överallt, inklusive användning och sponsring med några av de mest kända spelarna och organisationerna inom konkurrenskraftigt spel.

Xbox skapade Xbox Elite-handkontrollen för att ge spelarna fler användnings- och anpassningsalternativ med paddlar som gör att dina lediga fingrar kan trycka på ansiktsknapparna bakifrån – men jämfört med det arbete som SCUF har gjort sedan Xbox 360-dagarna känns Elite-styrenheten som en halvkukad copycat.

Faktum är att SCUF är så bra på att Microsoft gjorde dem till en officiell tredjepartscontroller för professionellt spel. När Activision bestämde sig för att byta ut den ledande plattformen för Call of Duty till PlayStation-varumärket med såg SCUF ett utmärkt tillfälle att dra nytta av bristen på Sonys förstaparts premium-controller. SCUF Infinity 4PS Pro fungerar som mittpunkten för dem som fokuserar på precisionstaktisk förmåga utan att behöva utöka den välbekanta kroppsstorleken hos Sonys legendariska Dualshock.

Med två paddlar på baksidan i motsats till fyra, är SCUF Infinity 4PS Pro en återgång till rötterna som gjorde SCUF till ett berömt namn i tredje parts controller-scen. Med bara två paddelar vilar krökningen på plasten ännu bekvämare där dina fingrar sitter tomt när du normalt spelar. Denna design ger inte bara ett mer naturligt grepp utan även om du inte använder paddlarna aktivt fungerar plasten som ett fingerstöd som hjälper till att avvärja trötthet eftersom dina fingrar inte bara flyter i rymden.

Om du inte gillar paddlarna eller inte vill ha extra bulk kan du snabbt skjuta dem från deras räcksystem – vilket också ger dig tillgång till att snabbt krossa i knapparna som normalt utlöses av paddelpressarna. Jag är inte säker på om att ta bort paddlarna gör åtgärder snabbare eller inte, men eftersom tidigare modifierade PlayStation-kontroller hade stationära paddlar är det alltid bra att ta bort dem.

Även om genvägsskovlarna inte tilltalar dig, erbjuder SCUF: s Infinity 4PS Pro fortfarande alla samma fantastiska funktioner som du hittar på hela deras sortiment av styrenheter – en texturerad greppbeläggning på den bakre plasten för att förhindra att kontrollen glider, långsträckt utlösare för att säkerställa att dina knapptryckningar är korrekta (orsak på PS4-handkontrollen är det enkelt för fingrarna att glida av baksidan av L2 / R2-utlösarna, vilket gör att knapptryckningar inte träffar ställdonet och registreras korrekt), ett patenterat tangentlås och ringsystem som möjliggör snabb åtkomst för att helt byta ut och rengöra / byta ut tumpinnar och diskret installerade triggerstopp som säkerställer att knapparna bara behöver tryckas ner tillräckligt långt för att registrera ett kommando – vilket sparar dyra millisekunder när du är i en brandstrid.

Jämfört med deras tävling som gynnar utformningen av Xbox Elites magnetiska utbytbara tumsticks, möjliggör SCUFs design (byt enkelt ut SCUF-sticks för allt du vill – jag lägger glöd i de mörka kupolstavarna på mina) för fler alternativ och med direkt tillgång till det analoga stickhuset kan du hålla din controller fri från skräp som förlänger din controller.

Kvaliteten på dessa kontroller är otrolig, men det kommer till ett pris – eftersom SCUFs Infinity 4PS Pro börjar på $ 129,99. Men kom ihåg att SCUF använder officiella Sony Dualshock 4-kontroller från första parten, den senaste versionen av ljusfältet inuti pekplattan, och det är halva styrenhetens kostnad ensam.

SCUF inser att priset kan verka lite brant för dem som är nya i det anpassade kontrollerutrymmet så att de låter dig skicka in din egen controller och de förvandlar det till en Infinity 4PS Pro från $ 59,99. Om du lyckas fånga en controller till försäljning kan detta faktiskt slå SCUFs standardpriser och välkomnar dig i veckan när du har råd med det. Om du vill öka din prestanda kommer SCUFs Infinity 4PS Pro definitivt att hjälpa dig att förbättra din timing – men ingen kontroller i världen hjälper dig att suga mindre, så du måste fortfarande sätta i jobbet om du vill klättra rankas.

Enkelt uttryckt är SCUFs Infinity 4PS Pro den bästa konkurrerande styrenheten som finns på marknaden idag. Absolut ingen kommer ens på PlayStation-sidan.