Recension: ROCCAT CROSS – Ett medelmåttigt headset med flera plattformar

Spel är en dyr hobby, med videospel som kostar mellan $ 39,99 och $ 59,99 i genomsnitt. Att investera i rätt utrustning för att få den bästa upplevelsen kan kosta dig ett ganska öre. Medan vissa föredrar trådlösa headset och de föredrar trådbundna, kommer vi idag att titta på ROCCATs stereohörlurar med flera plattformar, CROSS.

Det första jag märkte när jag drog ut hörlurarna var storleken, de var inte för skrymmande men inte för små, de var en perfekt storlek för mig personligen. När jag satte hörlurarna på mitt huvud testade jag dem, vilket jag är ledsen att säga, men de var inte de bästa hörlurarna jag har använt när jag spelade online, ofta kunde mitt team inte höra mig så tydligt genom mikrofonen.

På tal om mikrofoner har headsetet två sladdar, den ena är anpassad för ett spelformat och erbjuder en lättjusterbar mikrofon som du kan justera efter eget tycke, medan jag gillar alternativet det betyder ingenting för mig med tanke på ljudvolymen det projicerar genom själva mikrofonen.

Dessutom kan det trådbundna headsetet användas för flera olika elektronik, en spel-PC eller bärbar dator, PlayStation 4, Xbox One Jag försökte det också på min Nintendo Switch i handhållet läge och jag hade inga problem när jag använde det. Bortsett från spelkonsolerna fungerar hörlurarna bra på min MacBook såväl som min iPhone. När jag tänkte på alla dessa plattformar och testade dem alla kommer jag att säga att detta headset har fungerat bättre när jag tittade på videor eller lyssnade på musik. När jag jämför mina BEATS och ROCCAT CROSS såg jag en skillnad i ljudprojektion från min musik, det lät mycket skarpare på CROSS än på min BEATS.

När jag tänkte på alla dessa plattformar och testade dem alla kommer jag att säga att detta headset har fungerat bättre när jag tittade på videor eller lyssnade på musik. När jag jämför mina BEATS och ROCCAT CROSS såg jag en skillnad i ljudprojektion från min musik, det lät mycket skarpare på CROSS än på min BEATS.

Tyvärr kan jag inte säga att jag skulle rekommendera detta som ett spelheadset av några anledningar. För det första känns headsetet visuellt som om det var billigt tillverkat, vilket är en besvikelse eftersom produktens nuvarande detaljhandelspris inte är berättigat, särskilt när man tänker på att jag har provat andra headset som var $ 20 mindre och de projicerade en bättre kvalitet i såväl ljud som komfort och känslan på mitt huvud.

Sammantaget är detta ett dåligt headset? Absolut inte, även om det inte är det bästa headsetet jag har använt, skulle jag rekommendera det till någon som vill ha ett bra när det gäller ljudkvalitetsheadset. Men som ett gamingheadset rekommenderar jag något annat. Kanske om det här headsetet kostade 29,99 dollar eller till och med ett headset på 24,99 dollar, tror jag att jag kan rekommendera detta till en bredare publik, trots att jag tidigare använt andra headset rekommenderar jag det här headsetet för någon som börjar som nybörjare online-spelare eftersom ljudet kommer att bli ett bra test, men som någon som har provat flera olika headset, tyvärr slog den här inte min fantasi. Klicka här för att lära dig mer.

[content-egg-block template=offers_logo]

ROCCAT CROSS tillhandahölls för granskning av ROCCAT

Skönt på öronen