Recension: Masione-tangentbord – Inte ett hemskt val för $ 25

Recension: Masione-tangentbord - Inte ett hemskt val för $ 25

Om du letar efter ett nytt tangentbord är det svårt att hitta ett som inte är skräddarsytt för spel. Även om det kan tyckas lite konstigt väljer även kontorister att spela tangentbord på grund av de funktioner de erbjuder i motsats till ett tangentbord som inte spelar spel som inte riktigt gör så mycket.

Kodare är notoriskt skyldiga för att de föredrar speltangentbord på jobbet eftersom de gillar det taktila klick som ett mekaniskt tangentbord erbjuder, samt programmerbara makroknappar som gör att de snabbt kan klistra in koden för att slå sektioner ut snabbare än de normalt kunde genom att kopiera och klistra in från andra håll. Även om det är en populär trend är många vanliga användare inte säkra på om ett speltangentbord är rätt för dem, och det är där dessa budgetspeltangentbord har sin nisch. Masione är ett av dessa märken som erbjuder funktionsuppsättningen för ett speltangentbord till ett extremt överkomligt pris.

Ange detta tangentbord: Masione VMJ-05. Även om det inte är lika prickigt som några av de andra tangentborden på marknaden, ser det futuristiskt ut och har flera bakgrundsbelysningsinställningar. Du kan få dina nycklar att lysa blått, rött, vitt, grönt, lila eller ljusblått. Om en färg inte gör det åt dig kan du ställa in tangentbordet för att byta färg var femte sekund för ett attraktivt demo-utseende som säkert kommer att vända på huvudet när människor går vid ditt skrivbord.

Den bästa delen av detta tangentbord är kanske den membranbaserade tangentuppsättningen, som låter dig trycka på tio knappar samtidigt och alla knapptryckningar registreras – det här är en utmärkt funktion som vanligtvis inte finns i “vanliga” tangentbord och hjälper mycket om du ständigt använder kortkommandon.

Masione-tangentbordÄven om detta är ett adekvat speltangentbord på grundnivå, föredrog jag att jag föredrog att använda det på kontoret för arbete. Nycklarna är breda men kommer till en mindre kvadrat längst upp vilket gör att skrivningen känns lite främmande tills du blir van vid det – tangenterna är placerade besvärligt på grund av detta. Men när jag väl har vant mig vid känslan är tangentbordet ganska bra för mitt dagliga jobb.

Det är tyst, ser snyggt ut och har till och med små hål i botten om du är mindre än försiktig och oavsiktligt spiller vatten på ditt skrivbord – inte att jag är den typ av kille som skulle göra det (bara jag är exakt det typ av doofus) eftersom jag är perfekt och inte gör misstag.

Jag har två stora klagomål om det här tangentbordet, och medan de är nitpicks är de tillräckligt viktiga för mig om jag inte hade granskat detta tangentbord skulle jag nog ha skickat tillbaka det. Först – det har mediatangenter och genvägar, men de är ganska värdelösa i dessa dagar. Jag behöver inte en dedikerad min dator-knapp, inte heller behöver jag en startsida-knapp. Min hemsida är inställd på ungefär: tomt under de senaste tio åren just nu, kom Masione. Det finns en avstängningsknapp, volym upp och ner och bakåt / snabbspolning framåt, men inte en uppspelningsknapp? Är detta verkliga livet? Att inte ha en spela / paus-knapp är en dum övervakning som skulle vara en affärsbrytare för mig på jobbet eftersom jag har Spotify att gå ganska mycket hela dagen varje dag.Masione-tangentbord

Mitt andra stora klagomål om detta tangentbord är placeringen och designen av enter-tangenten. Istället för att vara en lång enter-tangent är den lång och smal, vilket innebär att knappen som gör bakåtvänd snedstreck är till vänster om apostrof istället för ovanför enter-tangenten. Det behöver inte sägas att jag slutar skriva “” istället för att slå in cirka 80% av tiden och jag har använt det här tangentbordet kraftigt de senaste veckorna.

Bortsett från nitpicks är detta ett solidt spelnivå-tangentbord för de som vill ha något lite trevligare och inte vill spendera en arm och ett ben för att se om de vill ha det eller inte. När detta skrivs är tangentbordet knappt $ 24 vilket är ett bra pris för någon som vill dyka in utan att beskjuta $ 80 – $ 200. Intresserad av det här tangentbordet? Du har rätt att få lån utan säkerhet på upp till 10000 pund. Besök länken för mer information