Recension: Mario Kart 8 Deluxe – Victory Laps | KnowTechie

Mario Kart 8 Deluxe stöder nu Nintendos Labo

Det tar mycket för mig att erkänna när jag har fel i något. När Nintendo meddelade att skulle återvända till Nintendo Switch var jag reserverad för mina känslor eftersom jag spelade den på Wii U och tyckte att den var bra men anmärkningsvärt lik på 3DS. Jag spottade offentligt priset på $ 59,99 och tyckte att det var dumt att än en gång be fullständigt detaljhandelspris för en nyutgåva av ett spel från 2014.

När jag såg på golvet på PAX East bleknade alla mina reservationer omedelbart när jag såg hur bra det gick på Switch. Allt såg så skarpt och levande ut, och allt var smörjigt. När jag äntligen fick en kopia i mina händer, blev jag ännu mer imponerad av hur bra det här spelet fungerar. Jag är säker på att säga att det är den bästa programvaran som för närvarande finns på Nintendo Switch.

Spelet körs på 1080p när det är dockat och 720p när det är bärbart – även om det ser så bra ut när du är på språng att du förmodligen inte ens kommer att märka det. Att spela själv eller med en person håller spelet på en solid 60 FPS, vilket verkligen hjälper till att ge en känsla av hastighet som aldrig riktigt tycktes spika för mig. Även om det saktar ner om du spelar med mer än två spelare, är jag glad över hur bra det fungerar med två eftersom jag sällan har någon lokal att spela spel med mig.

Stridsläget har också ett nytt läge som heter Renegade Roundup vilket är särskilt roligt – du spelar antingen som en “polis” eller “rånare” och du fångar “rånare” -förarna med den gigantiska Piranha-anläggningen på framsidan av din bil. Om du fångar fiendens lag vinner du – medan ”rånaren” tävlar för att öppna celler som frigör fångade förare. Det är ett riktigt roligt nytt läge som jag personligen gillar bättre än den klassiska ballongstriden.

En stor sak som jag vill nämna är införandet av alternativ för körassistans. Så många gånger har jag sett små barn plocka upp Mario Kart och misslyckas med att göra det, för Mario Kart är rent ut NASTY i svårigheter på 150cc (och den nya 200cc är helt BRUTAL), och ändå små barn som bara lär sig grunderna kämpar för att hålla karterna på vägen när du spelar avancerade spår som Rainbow Road.

Med körassistenten finns hjälp omedelbart tillgänglig för dem som är mindre skickliga eller mindre samordnade än sina motsvarigheter, vilket innebär att jag kan tävla mot min 9-åriga brorson och han är lika svår att slå som någon i min ålder som spelat Mario Kart sedan SNES-originalet. Nintendo har varit riktigt bra med att få spelet att känna sig “tilltalande” för alla, och det här lilla tillskottet gör ett fantastiskt jobb att få alla att känna sig inkluderade. Jag kan lämna min Switch till alla i alla åldrar och känna att de kan spela det här spelet, vilket är den största anledningen till att spel på mobiltelefoner har blivit så populära och Nintendo är mer medvetna om det än vi ger dem kredit för.

Bowzer Mario Kart 8 Deluxe

Införandet av DLC-racers och banor hjälpte mig verkligen att uppskatta det arbete som gick in i miljöer. I synnerhet Big Blue är extremt imponerande med allt vatten som glider och effekter, och jag älskar verkligen hur charmig Animal Crossing-banan är trots att jag inte är ett fan av den spelserien. Stridssteg som Lunar Colony är utrustade med många glödande ljus och ljuseffekter som verkligen hjälper till att fånga en “racing på månen” -presentation. Det är också riktigt kul att se nykomlingar till Mario Kart som Link inkluderade här, men det är lika tillfredsställande att se Splatoon Squid Kids och en torr benversion av Bowser för när du verkligen vill vara olycklig. Det finns som 42 tecken tillgängliga att tävla som i det här spelet, och om du har Amiibo kan du låsa upp karaktärsdräkter för din Mii-racer.

När Wii UI tidigare hade spelat mycket på min 3DS på grund av portabiliteten, så jag befann mig utan mycket entusiasm över den ursprungliga utgåvan – men för att det har gått några år har jag haft en absolut explosion spelar på min Switch. Detta är spelet du måste ta med dig för att visa människor vad Switch kan göra. Det tilltalar alla rätta skäl till varför Nintendo Switch är den bästa konsolen som Nintendo har släppt sedan GameCube. ser söt ut men går som sopor i jämförelse med, och jag skulle till och med hävda att det är det snyggaste spelet som Nintendo har släppt hittills. Vi får se om det ändras när Switch får en ordentlig inträde, men för tillfället är den obestridda mästaren.

Mario Kart 8

Det finns massor av bra saker att säga om det här spelet, men tyvärr finns det också några dåliga. Främst är Joy-Cons att kunna lossna för onlinespel för två spelare en bra idé, men de är obekväma att använda under en längre tid. Även om jag kan uppskatta Joy-Con’s HD Rumble som ger djup till salongtrickar som de som finns i 1-2-Switch, känns avvägningen att det normala full-impact-mullret är svagt och billigt.

Krossa in i en annan spelare eller väggen ger dig en ganska patetisk mullrande som är ungefär lika intensiv som min iPhones skärm haptiska feedback. Flera spelare online är fortfarande samma röra som det var på Wii U. Att behöva skapa rum för att spela med vänner är dumt, men tack och lov kan du faktiskt ändra dina kartalternativ medan du är i lobbyn den här gången istället för att behöva välja i förväg och gå tillbaka in. Att inte ha röstalternativ i loppet suger också, men uppenbarligen finns det en smartphone-app som kommer någon gång som ska fixa det problemet eller något, vi får se.

Mario Kart 8 Deluxe

Allt och allt är det bästa spelet som för närvarande finns på Switch. Det är inte perfekt, men i mina ögon är det den fullständiga känslaversionen av den som släppts, och den helt fantastiska prestandan för mjukvaran på Switch själv gör att “måste äga, måste köpa” -spelet för detta nya system, ännu mer fawned över, vilket kan vara mycket mer imponerande tekniskt men prestanda är kung när det gäller actionspel och det finns aldrig ett ögonblick i det som inte är snabbt och lyhört. Fan boys be damned, packar allt värde för pengarna och är den nuvarande kronjuvelen till Nintendo Switch.