Recension: HyperX Cloud Stinger-headset – Sparka ner dörren till ingångsnivå | KnowTechie

Om du är en vanlig här, är du van vid Josh och jag ger dig en översikt över massor av olika hörlurar och headset, både spelrelaterade och på annat sätt. Efter att ha sett HyperX Cloud Stinger på PAX East, blev jag imponerad, så när jag äntligen fick händerna på det kunde jag inte tro hur mycket kvalitet som finns i ett så överkomligt paket.

Först och främst, låt oss prata om komfort. Med de flesta hörlurar som jag granskar är mitt största klagomål nästan alltid hur öronkåporna krossar mina glasögon i örat och börjar skada efter allt från tio till trettio minuters användning. Jag har tillbringat bokstavligen timmar med att använda HyperX Cloud Stinger och det enda obehag jag har är samma obehag som jag får från att använda någon uppsättning hörlurar för länge – mitt huvud hatar dem bara efter några timmar. Det är inte ett knack på HyperX, eftersom molnet känns exakt som namnet antyder. Öronkåporna är supermjuka, passar fantastiskt runt mina öron, och trots att de är ett lite skrymmande headset är det ganska jävla lätt.

HyperX Cloud Stinger-headsetet är extremt enkelt att plugga in och spela, du klickar bara på det i din kontrollers 3,5 mm hörlursuttag och du är redo att gå på konsolerna. Även om det fungerar med datorn, brydde jag mig inte om att använda det eftersom det är så bra för konsolspel.

hyperx moln stinger

Jag tog den ur lådan, kopplade in den på min PS4 och inom 30 sekunder var jag på en fest och chattade bort som om jag använt den de senaste åren. Det finns en liten volymreglage under höger öronkåpa, och du kan stänga av mikrofonen genom att bara trycka upp bommikrofonen upprätt. Det är så enkelt att du undrar varför andra perifera tillverkare inte kommer med liknande produkter. Den här saken låter bra, känns bra och gör allt du vill ha i ett grundläggande headset utan några justeringar eller finagling.

Om jag var tvungen att klaga på något är bommikrofonen justerbar men känns lite svår att vinkla precis som du vill ha den. Medan det enkelt justeras känns det som om gummit böjer sig tillbaka till den vanliga raka formen när du använder det, vilket innebär att du måste justera det med jämna mellanrum i motsats till andra headset där du kan sätta det så du vill det och det blir så när du kommer tillbaka till det. Om du bara behöver en liten böj, verkar det hålla det okej.

Det är ett mindre grepp om ett annars fantastiskt headset. Jag kan också argumentera för att headsetet är lite för skrymmande, men plasten känns inte billig så det är svårt att slå på det – även om detta headset är tydligt avsedd för spel och inte är något du vill ha på dig allmänheten att se trendig ut även om musik låter anständigt i dem. Jag kunde klaga på att den målade på HyperX-logotypen skulle se bättre ut om den hade graverats istället, men vid denna prispunkt försöker argumenterande estetik bara hitta chinks i rustningen.

HyperX Cloud Stinger-headset

Allt som allt finns det mycket lite att klaga på med Kingstons HyperX Cloud Stinger-headset. För $ 50 kommer du att få ljud som absolut blåser de medföljande Xbox- eller PS-hörlurarna som medföljer konsolen ur vattnet, och du kommer också att få en mycket överlägsen mikrofon. Även om HyperX-mikrofonen inte har en vindruta eller några brusreducerande funktioner, är mikrofonen passabel och det är ganska bra för ett headset som kostar hälften av priset till och med de flesta budgeterbjudanden från andra headsettillverkare.

Faktum är att det enda headsetet jag skulle jämföra detta med är SteelSeries Arctis 3, som är dyrare och bättre kvalitet men inte är lika bekvämt och lika uppenbart för spelare som bara vill att deras grejer ska fungera. Ingenting om HyperX Cloud Stinger kommer att få en ny spelare att ställa några frågor på grund av den självförklarande karaktären och det är precis vad nykomlingar eller extremt budgetberörda spelare vill ha och bör tillgodoses.

Inget skitsnack, bara prestanda.

Händer ner, HyperX Cloud Stinger är det mest kapabla budgetkvalitetsheadsetet du ska hitta, och för tillfället är det min rekommendation för alla som letar efter deras första riktiga spelheadset.