Recension: GUNNAR Vertex – Ett av årets bästa speltillbehör

När du har en längre tids stillestånd är du troligtvis tvungen att spela videospel i flera timmar. Medan långa spelsessioner kan vara roliga, stirrar du på en TV, dator, surfplatta eller andra enheter för länge kan och kommer att avge ett blått ljus, vilket orsakar belastning och kan försämra synen och kan orsaka att din spelsession blir mycket obehaglig.

Tack och lov är spelglasögon en riktig sak med GUNNAR som ett av de bästa märkena i kategorin spelglasögon. Nyligen hade jag nöjet att få ett par av deras nya spelglasögon, Vertex. Jag är glad att kunna säga att jag är nöjd med dem och borde vara nästa tillbehör på din bevakningslista.

Visuellt ser glasögonen ut som ett genomsnittligt par läs- / receptglasögon. Vertex finns i två ramfärger, Onyx och Smoke.

Glasögonen känns extremt bekväma för mina ögon när jag spelar under en längre tid; innan jag skrev den här recensionen fick jag uthärda flera dagars omfattande spelsessioner, det jag märkte när jag först satte på mig glasögonen var att min vision zoomades in något. En av de anmärkningsvärda funktionerna på Vertex är att den erbjuder ett brett formatobjektiv för att skapa ett obegränsat panoramabild med hög upplösning, vilket kan vara till stor hjälp i matchningar online.

Tillsammans med en bättre syn på min TV-skärm / datorskärm har Vertex också en otroligt bekväm ram, medan jag har receptglasögon, jag bär ofta kontaktlinser, och en av de största klagomålen på mina receptbelagda glasögon är hur stel ramen är efter ett tag. Tack och lov erbjuder Vertex jämn viktfördelning och eliminerar tryckpunkter, vilket gör glasögonen mer tröstande i mitt ansikte.

Sammantaget gillade jag aldrig tanken på datorglasögon; medan jag har provat några (olika märken) gillade jag inte hur glasögonen kändes och hur obekväma de kändes i mitt ansikte. Efter att ha granskat den här produkten kommer jag dock att spela i stor utsträckning när jag bär mina GUNNAR Vertex-glasögon, eftersom jag tycker att det är extremt tröst i ansiktet och det gör att jag kan bära kontakter medan jag spelar länge utan att behöva poppa ut dem och placera mina receptbelagda glasögon på.

Gunnar Vertex tillhandahölls av GUNNAR Optiks

Extremt comofrtable

Snygg design