Recension: Destiny 2

När det kom ut för tre år sedan var spelet stadens samtal. Bungie-fans hoppades på en efterträdare till den populära serien. Tryck hyped upp det, ganska orättvist. Jag var helt en del av problemet där.

Spelet innehöll inte mycket av det vi såg eller fick veta om vid lanseringen. Ändå fick det ganska bra recensioner baserat på vad de hoppades att spelet hade potential för. Tyvärr, medan berättelser växte lite genom DLC och MMO-slipningen lindrades lite med nya händelser, var det mesta av historien fortfarande bara tillgängligt ur spelet, och Sepiks Prime var fortfarande en typisk strejk som spelarna skulle ta itu med.

Min erfarenhet på E3 hade potential för. Enspelarelementen visade upp en historia som ännu inte visades i, med kanske det sista uppdraget, som fick dig att skicka de förslavade Siva-infekterade liken av legendariska väktare. Till och med det ögonblicket bleknade i jämförelse med de första ögonblicken i Vi pratar mer om det på en minut.

Sedan, när det kom till PvP-element, visade det sig otroligt gediget spel. Jag skulle inte kunna väga in förrän spelet kom ut helt. Jag var inte på väg att hype upp ett spel som slutade bli mindre än vad jag visade.

Snabbspolning framåt

Så när du tänder, hälsas du med stunder som lyfter fram din Destiny 1-karriär. Det var fantastiskt att se datumet då jag startade spelet, den gången jag slog huvudberättelsen när jag slog och till och med rensade. Det fick mig att känna att jag var en berömd krigshjälte som gick in i spelet. Naturligtvis, om du har sett någon av reklamfilmerna, är du redan medveten om att de bygger oss upp för att svika oss … hårt.

Destiny 2

Berättelse

När historien startar, övervakas tornet av Dominus Ghaul och Red Legion. Du känner dig fortfarande som en miljon dollar och riva dig lätt igenom hot tills en händelse inträffar som allvarligt begränsar dina förmågor. Det är inte så dumt som “åh, du har förlorat alla dina saker” och de gör ett bra jobb med att få dig att känna dig helt maktlös efter.

Du möter så småningom människor som gör sitt bästa för att överleva och också korsar vägar med några bekanta ansikten också. Det finns ett moln av förtvivlan under denna punkt i spelet. Du känner att du har tappat bort och faktiskt känns som huvudpersonen i berättelsen, snarare än en åktur till själva historien. Det är nästan en besvikelse att spelet ger dig tillbaka dina krafter tillräckligt snabbt, det var verkligen ett tillräckligt friskt ögonblick att jag känner att de kunde ha gjort hela 1-20 mala kampen för att få tillbaka dina krafter.

“Historien gör ett fantastiskt jobb med att utveckla karaktärerna i Cayde-6, Ikora och till och med den täppta Zavala”

Även med det känns det som att jag tappar. Historien gör ett fantastiskt jobb med att utveckla karaktärerna i Cayde-6, Ikora och till och med den täppta Zavala. I en del av mitt spel ekar Cayde-6 ett grimoire-kort från början av det första spelet. Han växer poetiskt om dygden hos resenären och Rasputin och hur vi i slutet av dagen kontrollerar vårt öde. Sedan tappar han den här fantastiska linjen ”Jag var också tjänare. Jag var ett krigsinstrument, bunden till en mindre mästares vilja. Men jag lärde mig att vara något mer … ”

Zavala hanterar sina misslyckanden och hans skuld för att inte kunna skydda tornet. Det är relativt tungt eftersom han ska vara den “tråkiga” killen, han visar också att han är villig att förlora allt för att få ett skott på kvällen.

Ikoras berättelse är ganska mörk och hanterar de nyvunna dödligheten hos de flesta av Guardians och om resenären verkligen är denna bastion av hopp eller bara ett användbart verktyg som utnyttjades av Guardians och förvandlades till legend. I slutändan leder Caydes inblandning till att rädda dagen, och vi är tillbaka till malen efter spelet.

Spel

Destiny 2-spel

Den slipningen som nämnts ovan är inte så torr som den var tidigare. Den här gången känns det som om det finns mer belöning för tillväxt och med strejker undanstoppade i innehåll efter spelet, känner du inte att du tvingas gå tillbaka till nybörjarinnehållet för att jaga några framsteg. Istället, medan jag slipade till nivå 20, fokuserade jag på offentliga evenemang och Crucible-innehåll. Det kändes att slutspelets innehåll känns mycket mer givande.

“Ja, lagarbete är viktigt och det är en stor freaking-affär.”

Förresten, jag tyckte inte om Crucible-innehåll så mycket i det första spelet, och de flesta spel kändes som om du förlorade eftersom fiendens lag byggde upp mycket mer fart än du gjorde och det var ingen återkomst.

“Jag är alltid en sucker för” försvara / attackera bas “-speltyper.”

I den uppdaterade Crucible kan de gånger jag dör eller har tappat matcher spåras till misstag jag har gjort. Du kan inte spela hjälten i den nya Crucible. Istället kan du gå med ditt strejklag och rulla igenom dina fiender. Du kan använda planering och förberedelser för att få överhanden, eftersom det inte alltid handlar om vem som har bättre vapen. Ja, lagarbete är viktigt och det är en stor freaking-affär. Jag hade också kul med den nya speltypen; Jag är alltid en sucker för “försvar / attackera basen” -speltyper.

Destiny 2-spel

Jag kan inte låta bli att känna att de justerade spelets kärnelement för att bli mer slagkraftiga. Vapen är mindre ärtskyttar och fler vapen med allvarlig stoppkraft. Jag hittade en handkanon som kändes som om den bokstavligen skulle sätta ett hål i någon idiot som kom framför min trådkorg. Samtidigt har jag varit i eldstrider där jag befinner mig på språng eftersom ett missat skott lät som att nästa skulle ta mig ner med nästa välriktade.

“Jag kan inte låta bli att känna att de justerade spelets kärnelement för att bli mer slagkraftiga.”

Allt detta är dock inte utan fel. När du får tillbaka dina krafter får du en relativt ny förmåga från det första spelet. Till exempel hade min jägare ursprungligen Blade Dancer som underklass i, men jag fick en smidig personal in. (Gör det mig till dansare?) Det är bekant, men ändå unikt nog för att känna sig som tillväxt. Sedan, efter lite, tjänar du två av samma förmågor från det första spelet. Inga riktiga tweaks, bara i huvudsak kopiera och klistra in.

Det finns också frågan om mikrotransaktioner. hade dem i silverkassabutiken och bjöd på shaders, emotes och några andra godsaker till premiumpriset för kalla hårda kontanter. Det var helt okunnigt men eftersom det fanns gott om skuggor och till och med några emotes där ute tillgängliga gratis.

Den här gången är shaders engångsbruk, vilket betyder att när du väl har använt dem är de borta för alltid. Du kan använda dem på Sparrows och skepp, vilket är trevligt och texturerna är förbättrade, men du kan inte bara ändra pansarens utseende när du känner för det längre. Det var en funktion som jag tyckte mycket om, och jag hatar att det ligger helt bakom en betalvägg i det här spelet, förutom en smak för att hålla dig hungrig varje nivå efter 20.

Jag skulle inte ha brytt mig om det så mycket om det och vapenuppgraderingar, som båda var gratis i det ursprungliga spelet, inte var undanstoppade i uppföljaren. Det är som att Activision bara var tvungen att pissa på festen lite på sitt eget sätt.

Slutlig dom

är det spel som borde ha varit, samtidigt som det känns som enbart en utvidgning av det första spelet. Lokalbefolkningen känns otrolig, men får dig också att fråga varför detta inte var i det första spelet.

Det finns mycket mindre färg efter siffror, och det är en bra titt på Destiny framtid totalt sett. De bra delarna av spelet blev bättre och de dåliga delarna för det mesta blev bra. Det är dock så konstigt att kalla den här en uppföljare, eftersom det inte är så mycket av en fortsättning på historien som den slutgiltiga Destiny-upplevelsen.

Plocka upp den här.

Historien är en gripande resa från början, något som gamla spelare kommer att bli förvånad över

Du känner dig som huvudpersonen i historien den här gången, med drag och eldkraft för att säkerhetskopiera den